Een CRM-systeem als PerfectView is onmisbaar wanneer het gaat om het managen van leads. Je legt er je contactmomenten met prospects en klanten in vast en bewaart er alle relevante informatie. Wil je nog meer resultaat halen uit je leads? Doe dan je voordeel met onderstaande tips.
1.Stel vast wanneer iemand voor jou een lead is
Wat is voor jouw bedrijf de definitie van een lead? Dus wanneer wordt een prospect (een mogelijke klant) een concrete verkoopkans waar je achteraan moet gaan?
2. Zorg dat je weet waar je lead vandaan komt.
Is je lead binnengekomen door een advertentie? Via je website? Door mond-tot-mond-reclame? Breng in beeld waar je lead vandaan komt en leg dit vast in je CRM. Zo kun je de lead concreter benaderen. Bovendien krijg je inzicht in de effectiviteit van de verschillende marketingkanalen die je gebruikt.
3. Maak snel werk van een lead.
Er is nú iemand geïnteresseerd in je product of dienst. Smeed het ijzer wanneer het heet is. Dan zijn je verkoopkansen vele malen groter. Richt je processen en je CRM zo in dat je leads niet koud laten worden.
4. Weet wat je meet.
Om resultaten te verbeteren, moet je evalueren. Stel van te voren vast wat je wilt weten en hoe je dat gaat meten. Zo weet je welke informatie je moet opnemen in je CRM en kun je met de uitkomsten van de evaluatie je CRM nog effectiever inzetten.
Wil je weten hoe je een CRM in jouw organisatie kunt gebruiken voor het verzilveren van leads? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.