In PerfectView kun je een status meegeven aan je relaties. Hiermee kun je onderscheid maken tussen klanten. Net als bijvoorbeeld de ANWB doet, die trouwe leden beloont met een gouden pas en bijbehorende voordelen.
Ga je het veld ‘status’ gebruiken, denk dan na over de manier waarop je klanten wilt onderscheiden. Zoals gezegd kan dat op basis van hoe lang ze al klant zijn. Maar je kunt ook een status toekennen op basis van de verwachte omzet, of op basis van andersoortige potentie die een relatie heeft. Je kunt de keuzelijst aanpassen naar wat voor jou belangrijk is.
Als je de moeite hebt genomen om al je relaties een status toe te kennen, merk je al snel de voordelen. Bijvoorbeeld wanneer je een select gezelschap wilt uitnodigen voor een kerstborrel. Want dat doe je het liefst met de mensen waarmee je verwacht een vruchtbare samenwerking op te bouwen. En die zijn er nu zo uit te filteren!
En de klanten met een lagere status, die dus niet op de kerstborrel komen? Uiteraard wil je die de kans geven om zich op te werken tot ‘belangrijke relatie’. Ook daar is PerfectView op toegerust. Want met een campagne specifiek gericht op de ‘lage statushouders’ kun je bijvoorbeeld zorgen dat ze een aantal keer per jaar in je to-do-list verschijnen, zodat je ze de aandacht geeft waarmee ze kunnen uitgroeien tot een van je topklanten!